mula kenal 'suka' masa tingkatan 1, tapi sampai tingkatan 3, masih tak tau dunia sebenar. eh? masa darjah dah mula berduka, orang lain pernah tau ke? haha.. gelak dalam hati je, dendam masih tersemat, tak balas boleh, tapi otak masih tak mampu buang benda lepas. ohh, menangis! tak suka cakap pasal hidup.
********
tingkatan 4 mula nampak hidup remaja, tp tak remaja habis lagi time tu. masuk tingkatan 5 masih bawah kawalan, alhamdulillah..
********
tingkatan 6? mula la nak kenal semua benda. eh? bukan yang teruk2. cuma keluar je g sana sini. balik rumah kena bebel memang kerap. tapi diri still nak explore sampai la kena hantar ke kedah 2 tahun.
adui seksa.
adui seksa.
tapi segala kematangan bermula di kedah, konflik? xyah cakap! beriban laa~ ini tak boleh, itu tak boleh, ini tak puas hati, ini jadi, ini menangis, ini takut, ini gagal. macam macam.. serious tak tipu. tapi kekuatan bermula disana, org tgk aku gembira sentiasa. gembira senyum tak bermakna tak ada duka.
Duka mengundang walau tak diundang. Duka bertandang walau tak dijemput. siapa nak jemput? siapa nak undang? sakit tak ada sapa tau. menangis sendiri nyorok nyorok org nampak ke? sebab senyum sentiasa jadi 'mask'. tapi masih x dapat tipu cikgu2 yang amek psychology ni.. "eh, athirah. kamu tension ke? mata kamu bukan mata orang normal. ada benda tolong cerita". jangan tegur kalau tak nak mata berair. tolong lah. aku da lama bertahan bersabar.
2 tahun kenal hidup sebenar buatkan diri jadi matang sikit, hidup jadi lagi tabah. biar orang mengata, biar kita bersusah dulu. harap kemudian, segala indah.
**********
sekarang, gagal macam mana pun masih kena terus usaha. buktikan diri ni berguna. setahun je lagi, bukan susah, tapi sukar. bukan tak mampu, tapi tak tahan. bukan sedih, tapi menagis.
senyum ni bukan gembira
tapi hati masih ingin teruskan cabaran duka gembira menangis dunia ni dan masih ingin terus tertawa.


No comments:
Post a Comment